Om Skytteforeningen

Errindlev Skytteforening er en af Sydlollands ældste foreninger, stiftet i september 1868 på Lungholm. Derefter har foreningen haft til huse flere steder i lokalområdet i Errindlev, som det er blevet fortalt mig har man bl. a. skudt oven på Købmands forretningen. I slutningen af 70érne fik foreningen lokaler i Kælderen under Errindlev Centralskole, her holdt vi til helt frem til og med 2010, hvor vi lukkede skydebanen ned, og i december 2010 og januar 2011 blev skydebanen pillet ned, og noget blev solgt og resten lå til opbevaring i Errindlev. Grunden til at vi lukkede skydebanen i kælderen var at skolen i 2007 blev privatejet og hvis vi skulle have forsat i kælderen, skulle vi have renoveret lokalerne helt og aldeles, en meget stor opgave som vi valgte at droppe, og i stedet samarbejdede vi med Errindlev Hallen om en ny skydebane, se "Fremtiden".
Har du en historie om skytteforeningen, eller noget at tilføje til det her skrevne, vil vi meget gerne høre den/det, skriv endelig under "Vores kontakt" eller ring, se "Vores kontaktperson".

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

heh heh

Hej Simone! Ja da, det foregår tirsdag aften kl. 19.00 og koster 35,-kr. Vi starter på tirsdag den 13. august Mvh Bruno

Hej med jer, Kan man godt prøve pistol skydning hos jer? I så fald hvornår og til hvilken pris? Mvh. Simone

Hej Steen!
det kan du sagtens, du møder bare op en onsdag aften kl. 19.00 så er Bjarne eller Johnny klar til at guide dig igennem.
Mvh Bruno

Du kan lide denne side