Om Skytteforeningen

Errindlev Skytteforening er en af Sydlollands ældste foreninger, stiftet i september 1868 på Lungholm. Derefter har foreningen haft til huse flere steder i lokalområdet i Errindlev, som det er blevet fortalt mig har man bl. a. skudt oven på Købmands forretningen. I slutningen af 70érne fik foreningen lokaler i Kælderen under Errindlev Centralskole, her holdt vi til helt frem til og med 2010, hvor vi lukkede skydebanen ned, og i december 2010 og januar 2011 blev skydebanen pillet ned, og noget blev solgt og resten lå til opbevaring i Errindlev. Grunden til at vi lukkede skydebanen i kælderen var at skolen i 2007 blev privatejet og hvis vi skulle have forsat i kælderen, skulle vi have renoveret lokalerne helt og aldeles, en meget stor opgave som vi valgte at droppe, og i stedet samarbejdede vi med Errindlev Hallen om en ny skydebane, se "Fremtiden".
Har du en historie om skytteforeningen, eller noget at tilføje til det her skrevne, vil vi meget gerne høre den/det, skriv endelig under "Vores kontakt" eller ring, se "Vores kontaktperson".

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

R der slet ikke noget skydning i weekender? Vi har en datter på efteskole som godt kunne tænke sig at prøve at gå til skydning, men hun kan jo kun i weekendee.

Hej Lone! Så er vi i gang og hvis I stadig har lyst til at prøve så ring eller skriv en mail til brunolarsen14@gmail.com så kan vi aftale en dag og tid Mvh Brun

Hej Lone! Selvfølgelig, Vi kontakter Dig lige så snart Vi får lov til at åbne Skytteforeningen igen. Prøveskydningen er gratis. Mvh Bruno

Hej Anders! Ja den Skydesimulator vi havde liggende er lukket og Vi har desværre ikke kunnet finde en ny. Hvis Du har en god ide tager Vi gerne imod. Mvh Bruno

Du kan lide denne side